105152

Јавне набавке

No event in the calendar
пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

О Нама...

Основна школа „Херој Пинки“ као самостална институција почиње са радом од 1971. Године. Оно што се мењало од почетка рада школе до данас јесу 2људски и материјални ресурси, услови у којима је школа радила и те промене су чиниле да школа из године у годину буде у могућности да пружа све квалитетније услуге едукације, хабилитације и рехабилитације деце са сметњама у развоју, као и подршку њиховим породицама.
Школа се бави васпитањем и образовањем деце са сметњама у развоју узраста од 3 до 19 година. Пружамо подршку и деци из редовног образовног система, наставницима у редовним школама и породицама деце са сметњама.
Наш циљ је да свако дете у складу са својим способностима и интересовањима оствари максималан могући напредак у развоју своје личности, да буде срећно и задовољно собом, да функционише што самосталније, и да буде укључено у редовне животне токове у својој друштвеној средини.
Желимо да будемо школа у којој деца без обзира на степен и врсту сметње у развоју радо проводе време, бавећи се разноврсним активностима заједно са вредним, амбициозним и посвећеним стручњацима.

РАЗВОЈ СОЦИЈАЛНИХ ВЕШТИНА КОД ДЕЦЕ ИЗ СПЕКТРА АУТИЗМА

Да би подстакли дете да оствари социјалне интеракције, а које при том то не жели да оствари, морамо издвојити много стрпљења и времена. Деца из спектра аутизма немају потребу за социјалном интеракцијом. Они се радије осамљују и у најбољем случају посматрају децу у игри али са сигурне дистанце. Када желе да остваре социјалне контакте, углавном услед неразумевања друштвених правила то чине на необичан начин па их средина доживљава као чудне. Да би развили социјалне вештине, дете морамо постепено да уводимо у групу. Најбоље би било да група броји мањи број деце. Не треба одмах инсистирати на директној укључености у игру већ треба дозволити детету да најпре посматра децу и тако се лакше прилагоди.

У игри најпре двоје деце треба првобитно да посредује наставник, тј. да усмерава и пружа подршку детету у усвајању правила игре, а затим постепено да смањује своје учешће у игри. Када дете научи да одржава социјалне односе са једним дететом, постепено га укључујемо у игру са двоје, затим троје деце, итд.

Веома успешна стратегија развоја социјалних вештина је примена социјалних прича. Социјалне приче описују различите социјалне ситуације, улоге и рекације а пишу се за одређену ситуацију у којој дете треба да се нађе. Прича може да се направи у форми књиге са фотографијама које корак по корак описују дату ситуацију у којој ће се дете наћи. Да би прича била ефектна, она мора да описује ситуацију из угла детета, мора да се пише из „ЈА“ перспективе.

Untitled.png

 Анђела Дувњак дипл.дефектолог-олигофренолог