РАЗВОЈ СОЦИЈАЛНИХ ВЕШТИНА КОД ДЕЦЕ ИЗ СПЕКТРА АУТИЗМА
Да би подстакли дете да оствари социјалне интеракције, а које при том то не жели да оствари, морамо издвојити много стрпљења и времена. Деца из спектра аутизма немају потребу за социјалном интеракцијом. Они се радије осамљују и у најбољем случају посматрају децу у игри али са сигурне дистанце. Када желе да остваре социјалне контакте, углавном услед неразумевања друштвених правила то чине на необичан начин па их средина доживљава као чудне. Да би развили социјалне вештине, дете морамо постепено да уводимо у групу. Најбоље би било да група броји мањи број деце. Не треба одмах инсистирати на директној укључености у игру већ треба дозволити детету да најпре посматра децу и тако се лакше прилагоди.
У игри најпре двоје деце треба првобитно да посредује наставник, тј. да усмерава и пружа подршку детету у усвајању правила игре, а затим постепено да смањује своје учешће у игри. Када дете научи да одржава социјалне односе са једним дететом, постепено га укључујемо у игру са двоје, затим троје деце, итд.
Веома успешна стратегија развоја социјалних вештина је примена социјалних прича. Социјалне приче описују различите социјалне ситуације, улоге и рекације а пишу се за одређену ситуацију у којој дете треба да се нађе. Прича може да се направи у форми књиге са фотографијама које корак по корак описују дату ситуацију у којој ће се дете наћи. Да би прича била ефектна, она мора да описује ситуацију из угла детета, мора да се пише из „ЈА“ перспективе.

Анђела Дувњак дипл.дефектолог-олигофренолог